27.03.2018.

Predstavljanje dvanaestog broja Kvartalnog Medijametra

Vesti

Predstavljanje dvanaestog broja Kvartalnog Medijametra

Dvanaesti broj Kvartalnog Medijametra, koji obuhvata period oktobar – decembar 2017, predstavljen je 27. 3. 2018. u Medija centru. I u ovom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat.

Na konferenciji za štampu govorili su Velimir Ćurgus Kazimir, urednik izdanja, doc. dr Isidora Jarić, metodolog istraživanja, Danica Laban, metodolog istraživanja i prof. dr Dejan Vuk Stanković, autor diskurzivne analize i predstavili su metod, uzorak i rezultate istraživanja za četvrti kvartal 2017. godine.

Uzorak čini 2.167 tekstova sa naslovnica dnevnih novina. Takođe su predstavljeni i zbirni rezultati za celu 2017. godinu na osnovu obrađenih 8.652 teksta.

Najzastupljenija tema u srpskoj štampi je politika: čak 38.24% svih tekstova na naslovnicama u celoj 2017. godini odnosi se na politiku.

Od pojedinačnih aktera, najveći broj tekstova na naslovnicama u 2017. imao je Aleksandar Vučić (3042), slede Ivica Dačić (843) i Ana Brnabić (635).

Najviše negativnih tekstova u 2017. godini je napisano o Aleksandru Vučiću. Nastavlja se trend da broj negativnih tekstova o predsedniku Srbije premašuje broj pozitivnih – u poslednjem kvartalu 2017. broj negativnih tekstova o Aleksandru Vučiću na naslovnicama je dvostruko veći od broja pozitivnih.

U periodu oktobar-decembar 2017. beleži se veliki broj tekstova o medijima na naslovnicama. Najviše negativnih tekstova napisano je o TV Pink i dnevnom listu Informer.

Od opozicionih lidera u 2017. godini najviše su bili zastupljeni Saša Janković (875) i Vuk Jeremić (641).

Od pojedinačnih tema u periodu oktobar – decembar 2017. godine, najviše pozitivnih tekstova napisano je o Rusiji (45.21%), a najzastupljeniji strani akter je ponovo Vladimir Putin (167 tekstova).

I u 2017. godini nastavlja se trend izrazito negativnog izveštavanja o regionalnim odnosima, javnost se stalno podseća na sukobe i nerešena pitanja. Čak 57.55% svih tekstova o regionu je negativno konotirano.

U srpskim štampanim medijima većina tekstova je nebalasirana - tekst je zasnovan na stavu jednog sagovornika ili stavovima različitih sagovornika koji nastupaju sa istog stanovišta. Balans je prisutan u samo 18.92% svih tekstova u 2017. godini.

Nedeljnici tokom cele 2017. kritički pišu o vlasti: radikalno kritični NIN i Vreme i umereno kritični Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat. Kritički naboj prema vlasti dodatno se pojačava čestim uvođenjem u političku polemiku intelektualaca, koji svojim stavovima i argumentacijom dodatno osporavaju ili opravdavaju određenu političku i vrednosnu orijentaciju. Dominantna karakteristika kritičkog diskursa – negativna opsesija predsednikom Aleksandrom Vučićem. Odlika svih nedeljnika je sadržinska i retorička isključivost i ubedljiva dominacija polemike nad dijalogom.

Kvartalni Medijametar izlazi četiri puta godišnje. Sva izdanja Medijametra dostupna su u elektronskoj formi na internet stranici www.medijametar.rs na srpskom i engleskom jeziku.