14.02.2019.

Predstavljen petnaesti broj Kvartalnog Medijametra

Vesti

Predstavljen petnaesti broj Kvartalnog Medijametra

Petnaesti broj Kvartalnog Medijametra, koji obuhvata period jul – septembar 2018, predstavljen je 31. januara 2019. u prostorijama Medija centra. Ovaj broj je posvećen uredniku publikacije, prijatelju i saradniku Velimiru Ćurgus Kazimiru (1948-2018). I u ovom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer, dok su u diskurzivnoj analizi obuhvaćeni i nedeljnici Vreme, NIN, Novi magazin, Nedeljnik i Pečat.

Na konferenciji za štampu su govorili: prof. dr Mijat Damjanović, predsednik UO Instituta za javnu politiku, doc. dr Isidora Jarić, docent na Univerzitetu u Beogradu i metodolog istraživanja, Danica Laban, medijska analitičarka i metodolog istraživanja i prof. dr Dejan Vuk Stanković, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, politički analitičar i autor diskurzivne analize.

Uzorak za ovaj kvartal čini 2248 tekstova, ili gotovo 11% više nego u prethodnom tromesečju.

Prvi put od kako se vrši istraživanje Medijametar, prva tema prema zastupljenosti u dnevnoj štampi nije politički život u Srbiji, već Kosovo i odnosi Beograda i Prištine. O ovoj temi napisano je 15.52% napisa ili 349 tekstova, što je gotovo trostruko više u odnosu na prethodni kvartal.

Od pojedinačnih aktera, najveći broj tekstova na naslovnicama u trećem kvartalu 2018. imao je Aleksandar Vučić (680),za kojim slede Ivica Dačić (189) i Ana Brnabić (171). Najveći broj negativnih tekstova od predstavnika vlasti ponovo beležimo kod Aleksandra Vučića. Kao akter Aleksandar Vučić najviše je zastupljen u listu Danas (171), a najmanje u listu Alo! (63).

Od opozicionih lidera u istom periodu najviše su bili zastupljeni Dragan Đilas (132), Vuk Jeremić (91) i Vojislav Šešelj (62).

Teme u vezi sa Evropskom unijom ponovo se pominju u veoma malom broju tekstova – samo 34 ili oko 1.5%, dok je, s druge strane, primetno povećan broj tekstova o Srpskoj pravoslavnoj crkvi i drugim verskim organizacijama – čak 429 tekstova na naslovnicama.

Trend izrazito negativnog izveštavanja o regionalnim odnosima je nastavljen. Čak 54.27% svih tekstova o regionu je negativno konotirano.

Kao i u dosadašnjim istraživanjima, većina tekstova je nebalasirana – tekst je zasnovan na stavu jednog sagovornika. Balans je prisutan u samo 17.97% svih tekstova iz uzorka.

I u ovom kvartalu nedeljnici nastavljaju da kritički pišu o vlasti: radikalno kritični NIN i Vreme i umereno kritični Novi magazin, Nedeljnik iPečat.

Odlika svih nedeljnika je sadržinska i retorička isključivost i ubedljiva dominacija polemike nad dijalogom.

Pored štampanog izdanja u tiražu od 1.000 primeraka, rezultati istraživanja dostupni su i na internet stranici www.medijametar.rs na srpskom i engleskom jeziku.