• f
  • t
  • y
  • g
  • MNEMNE
    • ENGENG
    • SLOSLO
    • SRBSRB
  • Podgorica
    • Beograd
    • Ljubljana
  • Home
  • O nama
    • Misija i vizija
    • Saradnja sa institutom
    • Metodologija
  • Projekti i publikacije
    • Projekti
    • Publikacije
  • Javne politike
    • Bezbednost
    • Demokratija i vladavina prava
    • Ekonomija
    • Javna uprava
    • Međunarodna politika
    • Životna sredina i zelena ekonomija
    • Kultura
    • Mediji
    • Vizuelna komunikacija
  • Iz Instituta
    • Vesti
    • Autorski tekstovi
    • Saopštenja
    • Usluge Instituta
  • Kancelarije
  • Multimedija
  • Kontakt
Institut za javnu politiku

Projekti

Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji

Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji

Tweet
Projekat Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji
Lokacija na kojoj se projekat realizuje Uloga u projektu Donator/Finansijer Trajanje projekta
Srbija Koordinator Institut za javnu politiku Januar 2015 - Decembar 2016
Ciljevi projekta

Unapređenje profesionalnih i etičkih standarda medijskog izveštavanja i analiza

Budući da u Srbiji ne postoje nikakvi statistički podaci o medijskom izveštavanju koji se mogu koristiti u analizi medija, Institut za javnu politiku u saradnji sa Medijskim arhivom Ebart i stručnjacima koji prate ovu oblast, pokrenuo je projekat Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji.

Medijametar je istraživački naučno-stručni projekat koji analizama vrednosnih stavova i analizama diskursa prati štampane medije u Srbiji. Namenjen je unapređenju profesionalnih i etičkih standarda medijskog izveštavanja i analiza. Izveštaj je naučna i stručna podrška svim učesnicima javne politike, medijima, vlasti, opoziciji, analitičarima i javnosti.

Metodologija istraživanja sačinjena je u skladu sa najvišim naučnim standardima od strane tima sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti. Rezultat Medijametra je baza podataka koju svi učesnici u javnom životu mogu koristiti pri analizi medija u Srbiji. Ovaj izveštaj ne ocenjuje uređivačku politiku medija i ne iznosi vrednosne stavove. Ovaj izveštaj je naučna analiza koja ima za cilj da se prekine sa praksom proizvoljnog tumačenja medijskog sadržaja.

Kvartalni Medijametar izlaziće četiri puta godišnje. U prvom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat. U narednim izveštajima Medijametar će obrađivati i druge medije, pre svega sadržaje informativnih on-line portala, a do kraja 2015. godine analiza će obuhvatiti i TV sadržaj.

Projekat Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji
Lokacija na kojoj se projekat realizuje Uloga u projektu
Srbija Koordinator
Donator/Finansijer Trajanje projekta
Institut za javnu politiku Januar 2015 - Decembar 2016
Ciljevi projekta

Unapređenje profesionalnih i etičkih standarda medijskog izveštavanja i analiza

Budući da u Srbiji ne postoje nikakvi statistički podaci o medijskom izveštavanju koji se mogu koristiti u analizi medija, Institut za javnu politiku u saradnji sa Medijskim arhivom Ebart i stručnjacima koji prate ovu oblast, pokrenuo je projekat Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji.

Medijametar je istraživački naučno-stručni projekat koji analizama vrednosnih stavova i analizama diskursa prati štampane medije u Srbiji. Namenjen je unapređenju profesionalnih i etičkih standarda medijskog izveštavanja i analiza. Izveštaj je naučna i stručna podrška svim učesnicima javne politike, medijima, vlasti, opoziciji, analitičarima i javnosti.

Metodologija istraživanja sačinjena je u skladu sa najvišim naučnim standardima od strane tima sa dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti. Rezultat Medijametra je baza podataka koju svi učesnici u javnom životu mogu koristiti pri analizi medija u Srbiji. Ovaj izveštaj ne ocenjuje uređivačku politiku medija i ne iznosi vrednosne stavove. Ovaj izveštaj je naučna analiza koja ima za cilj da se prekine sa praksom proizvoljnog tumačenja medijskog sadržaja.

Kvartalni Medijametar izlaziće četiri puta godišnje. U prvom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat. U narednim izveštajima Medijametar će obrađivati i druge medije, pre svega sadržaje informativnih on-line portala, a do kraja 2015. godine analiza će obuhvatiti i TV sadržaj.

Follow - up

Rezultati istraživanja za prvi kvartal 2015 (1. januar - 31. mart) dati su u 55 tabela koje prikazuju distribuciju tema i aktera tekstova, njihov vrednosni kontekst i učestalost pojavljivanja. Pored štampanog izdanja, rezultati su dostupni i na internet stranici www.medijametar.rs na srpskom i engleskom jeziku.

Predstavljen prvi broj Kvartalnog Medijametra. Izveštaj sa konferencije za štampu pročitajte u posebnoj VESTI.

Publikaciju "Kvartalni Medijametar - analiza štampaih medija u Srbiji" možete preuzeti OVDE.

Predstavljen drugi broj Kvartalnog Medijametra koji obuhvata period april - jun 2015. godine. Izveštaj sa konferencije za štampu pročitajte u posebnoj VESTI.

  • Youth of Today - Carriers of Change Tomorrow Youth of Today - Carriers of Change Tomorrow
  • Strenghting the synergies Strenghting the synergies
  • Grad prijatelj starih (Age friendly City) Grad prijatelj starih (Age friendly City)
  • EEPOW POSTING OF WORKERS IN EASTERN EUROPE EEPOW POSTING OF WORKERS IN EASTERN EUROPE
  • Kuće beogradskih Jevreja [1920-1944]: izrada kataloga arhivskih dokumenata Kuće beogradskih Jevreja [1920-1944]: izrada kataloga arhivskih dokumenata
  • Development of Mercury Initial Assessment in the Republic of Serbia Development of Mercury Initial Assessment in the Republic of Serbia
  • Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji Kvartalni Medijametar - analiza štampanih medija u Srbiji
  • Evropska unija i Zapadni Balkan 2015-2020: šanse partnerstva i obostrane nedoumice Evropska unija i Zapadni Balkan 2015-2020: šanse partnerstva i obostrane nedoumice
  • Studija za jačanje administrativnih kapaciteta za unapređenje nadzora, finansiranja i koordinacije obaveza u oblasti životne sredine u Crnoj Gori Studija za jačanje administrativnih kapaciteta za unapređenje nadzora, finansiranja i koordinacije obaveza u oblasti životne sredine u Crnoj Gori
  • Model NATO Youth Summit Model NATO Youth Summit
  • MONITORING: NATO REACH OUT 2 MONITORING: NATO REACH OUT 2
  • Vreme je za prava žena i jednakost polova u Crnoj Gori Vreme je za prava žena i jednakost polova u Crnoj Gori
  • Jačanje administrativnih kapaciteta za sprovođenje politike zaštite životne sredine u Crnog Gori Jačanje administrativnih kapaciteta za sprovođenje politike zaštite životne sredine u Crnog Gori
  • Civilni odgovor na klijentelizam u medijima - Medijski krug Civilni odgovor na klijentelizam u medijima - Medijski krug
  • Uloga medija u procesu sekuritizacije na Zapadnom Balkanu Uloga medija u procesu sekuritizacije na Zapadnom Balkanu
  • Uloga nedržavnih aktera u praćenju primjene prioriteta rezolucije SB UN 1325 u Crnoj Gori Uloga nedržavnih aktera u praćenju primjene prioriteta rezolucije SB UN 1325 u Crnoj Gori
  • Unapređenje zaštite intelektualne svojine Unapređenje zaštite intelektualne svojine
  • Simulacija Sjeveroatlanskog savjeta za mlade Simulacija Sjeveroatlanskog savjeta za mlade
  • NATO Reach Out NATO Reach Out
  • Primena rezolucije SB UN 1325 Žene, mir i bezbednost Primena rezolucije SB UN 1325 Žene, mir i bezbednost

Publikacije

  • Kvartalni Medijametar 6 - Analiza štampanih medija u Srbiji, april - jun 2016

    Kvartalni Medijametar 6 - Analiza štampanih medija u Srbiji, april - jun 2016

    Šesti broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period april - jun 2016. godine možete preuzeti OVDE.

    15.09.2016.
  • Kvartalni Medijametar 5 - Analiza štampanih medija u Srbiji, januar-mart 2016

    Kvartalni Medijametar 5 - Analiza štampanih medija u Srbiji, januar-mart 2016

    Peti broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period januar - mart 2016. godine možete preuzeti OVDE.

    04.07.2016.
  • Kvartalni Medijametar 4 - Analiza štampanih medija u Srbiji, oktobar-decembar 2015

    Kvartalni Medijametar 4 - Analiza štampanih medija u Srbiji, oktobar-decembar 2015

    Četvrti broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period oktobar - decembar 2015. godine možete preuzeti OVDE.

    17.03.2016.
  • Kvartalni Medijametar 3 - Analiza štampanih medija u Srbiji, jul - septembar 2015

    Kvartalni Medijametar 3 - Analiza štampanih medija u Srbiji, jul - septembar 2015

    Treći broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period jul - septembar 2015. godine možete preuzeti OVDE.

    23.12.2015.
  • Kvartalni Medijametar 2 - Analiza štampanih medija u Srbiji, april - jun 2015

    Kvartalni Medijametar 2 - Analiza štampanih medija u Srbiji, april - jun 2015

    Drugi broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period april - jun 2015. godine možete preuzeti OVDJE.

    17.09.2015.
  • Priručnik za predavače na temu rodne ravnopravnosti

    Priručnik za predavače na temu rodne ravnopravnosti

    Priručnik za predavače na temu rodne ravnopravnosti možete preuzeti OVDJE.

    10.08.2015.
  • Primjena Rezolucije 1325 SB UN - Žene, mir i bezbjednost u Crnoj Gori

    Primjena Rezolucije 1325 SB UN - Žene, mir i bezbjednost u Crnoj Gori

    Publikaciju ''Primjena Rezolucije 1325 SB UN - Žene, mir i bezbjednost u CG'', možete preuzeti OVDJE.

    26.06.2015.
  • Kvartalni Medijametar 1 - Analiza štampanih medija u Srbiji, januar - mart 2015

    Kvartalni Medijametar 1 - Analiza štampanih medija u Srbiji, januar - mart 2015

    Prvi broj publikacije "Kvartalni Medijametar - Analiza štampanih medija u Srbiji" sa rezultatima istraživanja štampe za period januar - mart 2015. godine možete preuzeti OVDE.

    16.06.2015.
  • Smjernice za rodno senzitivno izvještavanje

    Smjernice za rodno senzitivno izvještavanje

    Smjernice za ​rodno senzitivno medijsko izvještavanje u cilju pružanja podrške profesionalizaciji medija na Zapadnom Balkanu. Smjernice možete preuzeti OVDJE.

    18.05.2015.
  • MONITORING: NATO REACH OUT 2

    MONITORING: NATO REACH OUT 2

    Publikaciju " Crna Gora - NATO u medijima" sa rezultatima drugog ciklusa monitoringa elektronskih, onlajn i štampanih medija možete preuzeti ovde (PDF).

    15.09.2014.
  • Vodič za novinare: poglavlja 23,24

    Vodič za novinare: poglavlja 23,24

    Preuzeto sa sajta Kancelarije za evropske integracije Vlade Republike Srbije. Publikaciju možete preuzeti OVDJE

    22.01.2014.
  • Uvodno izlaganje o pristupnim pregovorima

    Uvodno izlaganje o pristupnim pregovorima

    Tekst uvodnog izlaganja preuzetog sa sajta Kancelarije za evropske integracije Vlade Republike Srbije možete preuzeti OVDE

    22.01.2014.
  • NATO model za mlade Crna Gora

    NATO model za mlade Crna Gora

    Ova publikacija je nastala kao rezultat projekta "NATO Youth Model of Montenegro", implementiranog u saradnji sa Crnogorsko-Američkim udruženjem studenata MAYAA.

    Glavni sadržaj možete preuzeti OVDE

    15.01.2014.
  • Crna Gora NATO u medijima

    Crna Gora NATO u medijima

    Rezultati monitoringa izveštavanja medija o NATO-u sprovedenog u okviru projekta "NATO Reach Out".

    Za glavni sadržaj kliknite ovdje (PDF)

    27.12.2013.
  • BRATSKA HAJKA

    BRATSKA HAJKA

    Studija Bratska hajka. Crna Gora jedna osporavana državnost poznatog publiciste Velimira Ćurgusa Kazimira i dvojice savremenih istoričara dr Koste Nikolića i dr Nebojše Popovića dokumentovana je istorija gotovo dvadesetogodišnje političke hajke i osporavanja prava Crnoj Gori na slobodu izbora.

    Za detaljan tekst kliknite ovde (PDF)

    16.12.2013.
  • Home
  • O nama
    • Misija i vizija
    • Saradnja sa institutom
    • Metodologija
  • Projekti i publikacije
    • Projekti
    • Publikacije
  • Iz Instituta
    • Vesti
    • Autorski tekstovi
    • Saopštenja
    • Usluge Instituta
  • Kancelarije
  • Multimedija
  • Kontakt
  • f
  • t
  • y
  • g
© Public Policy Institute. 2014.
Back to top